2 Nisan 2009 Perşembe

HAŞHAŞLI ÇÖREK

Haşhaşlı çörek... Yıllardır çok beğendiğim bir lezzet. Fakat birazda yöresel bir tarif olması nedeniyle yapmayı bilmediğim bir tat. En sonun da bir cesaretle geçtim bilgisayar karşısına. Bir çok tarif buldum ama bu tarifi beğendim ve uyguladım. Nefis yemek tarifleri isimli siteden aldığım bu tarifi bir kaç aydır yapıyorum. Ben severek yapıyorum umarım sizde beğenirsiniz.
  • 1 kg un
  • 1 paket instant maya
  • 2 yemek kaşığı şeker
  • 4 çay kaşığı tuz
  • ılık su
  • üzeri için yumurta sarısı
  • 250 gr haşhaş
  • 1 su bardağı sıvı yağ

Elediğimiz unu karıştırma kabına alalım şeker, tuz ve mayayı ekleyelim. ılık su ekleyerek yumuşak bir hamur elde edelim. Bu arada haşhaşı sıvı yağ ile açalım. Hamuru bir süre mayalandıralım. Hamur iki katı kadar olunca Dört parçaya bölelim. Az bir yağ ile yağladğımız tezgahta ilk hamuru açalım resimde görüldüğü gibi. Üzerine haşhaşlı harçtan sürelim. Sırası ile bütün parçaları bitirene kadar aynı işleme devam edelim. Elimizle açarak büyüttüğümüz hamuru 4 cm ( üç parmak genişliğinde ) şeritler halinde keselim. Kestiğimiz şeritleri iki ucundan farklı yönlere doğru kıvıralım. Bu hamurları tepsiye dizip son olarak üzerine yumurta sarısı sürelim. İstediğimiz genişlikte kesip 200 C de önceden ısıtılmış fırında üzeri kızarana kadar pişirelim.

Afiyet olsun.










1 yorum:

rabia dedi ki...

enfes gözüküyor eminim tadıda güzeldir