28 Nisan 2009 Salı

KABAK DOLMASI



Artık yaz yaklaşıyor, tezgahlarda taze sebzeler birer birer yerini almaya başladı. Kabak, bezelye, fasulye. İlk olarak kabak alıp açılışı yapayım istedim. Bizim evde en çok dolması sevilir. Bu yüzden de sizinle bugün kabak dolmasının tarifini paylaşıyorum. Kabakları oyduktan sonra çıkan iç bölümü ile mücver yapılabilir. Hem böylece israf etmemişde oluruz. Bir ara onunda tarifini vereceğim ama şimdi dolmanın tarifine geçeyim.

  • 1 kg dolmalık kabak
  • 1 kase pirinç
  • 1 adet orta boy kuru soğan
  • domates ve biber salçası
  • dereotu, maydanoz
  • tuz, karabiber, kimyon, pulbiber
  • sıvı yağ

Kabakları soyup ( ben üstünü kazıyorum) üçe bölelim, geniş taraflarından bir soyacak yada çay kaşığı yardımı ile içlerini oyalım. Yıkanmış pirince küçük küçük doğranmış soğan, maydanoz ve dereotunu karıştıralım. Daha sonra tuz, biberler ve kimyonu da ekleyelim. Son olarak salçalarıda ekleyip sıvıyağ gezdirelim. Bu malzemeler tercihe bağlı olduğu için ölçü vermedim. Siz damak tadınıza göre zaten ayarlarsınız. Kabakları üstlerinde boşluk kalacak şekilde dolduralım. Üstüne domatesten kapaklar yapıp kapatalım. Dolmaların yarısına gelecek şekilde salçalı su ekleyip sıvı yağ gezdirelim. Kısık ateşte pirinçler şişene kadar pişirelim.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: