6 Nisan 2009 Pazartesi

TARHANA ÇORBASI

Şimdiye kadar bloga bir çok tarif eklememe rağmen yemek sayabileceğim özelliklede sulu yemek sayabileceğim bir tarif eklemediğimi fark ettim. Bu yüzdende yemek tarifi de eklemek istedim. Doğrusu en yakın zamanda tarhana çorbası yapmıştım. Resimledim ve bloga eklemeye karar verdim. Gerçi bu bir çorba tarifi ama olsun. Yaz aylarında umarım tarhana yapımınıda sizlerle paylaşırım. Şimdi bana özgü tarifi vermeye geçeyim.
  • 5 çorba kaşığı un tarhanası
  • 2 diş sarmısak
  • 1 adet tavuk bulyon
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • 1 tatlı kaşığı biber salçası
  • tuz, karabiber, sıvı yağ
  • 2 litre su

Öncelikle tarhanamızı bir kasede üzerine geçecek kadar su ile ıslatalım. Dilediğimiz kadar sıvı yağı tenceremize alalım. Ocağı yakalım dövülmüş sarmısakları ekleyip çok az soteleyelim. Salçaları, tuz, karabiber ve bulyonuda ekleyip karıştıralım. Suyu (tercihen ılık olmalı) tencereye boşaltım tarhanayıda ekleyelim. Kaynayana kadar karıştıralım. Kaynadıktan sonra 5-10 dk kaynatalım. Çorbamız servise hazır.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: