4 Haziran 2009 Perşembe

PASTANE AÇMASI

Pastane açmasını oldum olası çok sevmişimdir. Bir kaç kez denedim fakat istediğim gibi olmadı. Bu tarifi KızHatce'nin sitesinden aldım. İlk denememe rağmen oldukça başarılı oldum. Bu sebeple hemen sizinle paylaşmak istedim. Umarım sizde beğenirsiniz.
  • 2 su bardağı ılık süt
  • 2 adet yumurta
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 çay kaşığı mahlep
  • 3 çay kaşığı tuz
  • 1 yemek kaşığı şeker
  • 1 paket instant maya
  • yarım paket margarin ( ben daha fazla kullandım)
  • un

Margarin ve yumurta sarısı hariç bütün malzemeleri karıştırıp ele yapışmayacak yumuşak bir hamur elde edelim. Hamur iki katına çıkana kadar mayalandıralım. Hamuru sekiz eşit parçaya bölelim. Her parçayı çok incelmeyecek şekilde açabildiğimiz kadar açalım. Üzerine resimde görüldüğü gibi yumuşamış margarini sürelim. Margarinli hamurları rulo yapalım elimizle yuvarlayarak uzatalım. Her ruloyu üçe bölüp uçlarından ters yönlere doğru kıvırıp birleştirelim. Tepsiye dizdiğimiz açmalara yumurta sarısı sürüp 200 C de kızarana kadar pişirelim.


Afiyet olsun...

1 yorum:

kutsalsofra dedi ki...

eminim lezzetli olmuştur arkadaşım,eline sağlık selmlar...