13 Aralık 2011 Salı

MUHALLEBİLİ İNCİR TATLISI

Şöyle geriye yaslanıp oturun, benim bu tepsi ile size ziyarete geldiğimi düşünün:) Size zahmet vermeden ikram etmek isterdim ama mümkün değil. Bu yüzden birazcık sizi yoracağım. Tarifi vermeye başlayım ki sizde hemen yapın:) Genel yorumlar güzel sizde umarım beğenirsiniz.
  • 3 adet yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı ceviz
  • 5 adet incir
  • 1 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
şerbeti için
  • 1,5 sıcak su
  • 1 yemek kaşığı nescafe
  • yarım su bardağı şeker
muhallebisi için
  • 1 lt süt
  • 2 yemek kaşığı un
  • 2 yemek kaşığı mısır nişastası
  • 5 yemek kaşığı şeker
  • 50 gr tereyağ
  • 1 poşet kremşanti
Yumurta ve şekeri iyice çırpalım küçük küçük doğradığımız inciri, cevizi unu ve kabartma tozunu ekleyip karıştıralım. Yağlanmış tepsimize hamuru yayıp 160 C'de pişirelim. Süt, un, nişasta ve şekeri karıştırıp pişirelim. İndirmeye yakın tereyağı koyup karıştıralım. Muhallebi ılınınca kremşantiyi ekleyip çırpalım. Diğer tarafta su, şeker ve kahveyle şerbet hazırlayalım. Pişen kek beş on dk ılınınca şerbeti üzerine gezdirelim. Şerbeti çekince muhallebiyi üzerine yayalım. Son olarak üzerini cevizle süsleyip servis yapalım. Afiyet olsun...

10 yorum:

Lezzet sarayı dedi ki...

mmm nefis görünüyor ellerine sağlık.bir ricada buluna bilirmiyim.bloğuma gelip bir kere reklamlara tıklarsanız çok sevinirim.şimdiden teşekkürler...

SUFİ dedi ki...

Harika görünüyor, tarife bakılırsa bir o kadar da lezzetli. Sunumunuz da çok zarif, ellerinize sağlık...

Afiyet olsun...

mutfagabuyrun dedi ki...

nefis olmuş cnaım.o dilimi ben alayım çayımın yanına.ellerine sağlık.öpüyorum.

Unknown dedi ki...

Ellerin dert görmesin güzel görünüyor .Hiç denemediğim tadlardan birisi incir tatlısı. Artık denemek şart oldu. Sevgiyle kal...

Nigar SARGIN dedi ki...

Ellerinize sağlık çok leziz görünüyor.Sevgilerimle.

Deniz dedi ki...

İncirli tatlıları çok severim ama hiç denemedim daha önce. Hep teyzemde rastlardım incirli tatlılara. Buna benzer bir tarifi de vardı. Lezzetli görünüyor. Ellerinize sağlık.

Peygamberim İzinden dedi ki...

Canım blogumda bir ödülün var gelip alır mısın..

Sonsuz Dekorasyon dedi ki...

bu tatlıyıda not alıyorum çok lezzetli görünüyor

Unknown dedi ki...

Ben de yapıyorum bu tatlıyı yiyen herkes bayılıyor ellerine sağlık arkadaşım

Ebru dedi ki...

Merhaba yakın zamanda bir arkadaşımda yediğim tatlıyı çok beğendim,tarif istedim aa veririm falan dedi..tel da istedim,email ile istedim tarifi vermedi canımcığım...Şimdi buradan buldum ve çok sevindim,teşekkürler...yarın deneyeceğim..:))