4 Nisan 2009 Cumartesi

GÜL (MAYALI) POAÇA


Mayalı poaça herzaman yaptığım hamur işlerindendi. Şekil farkı oluyordu sadece. Kızımın pazartesileri beslenme için hamur işi götürmesi beni daha fazla tarif öğrenmeye ve araştırmaya sevk etti. Böylece birgün bilgisayar başına geçtim. İlk tanıştığım sitelerden biride Fatoş Tuncay'ın blogu idi. Ve bu tarifi de ondan aldım denedim ve çok beğendim. Oldukça güzel tepkiler alıyorum, yiyen herkes de beğeniyor. Bu sayede Fatoş Tuncay'a da teşekkür etmek istiyorum. Teşekkürler Fatoş tuncay.
  • 1 su bardağı ılık su
  • yarım su bardağı ılık süt
  • 1 bardaktan iki parmak eksik sıvı yağ
  • 1 paket yaş maya
  • üç yemek kaşığı şeker
  • 3 çay kaşığı tuz
  • 1 yumurta (sarısı üzerine)
  • peynir tercihen maydanoz
  • üzeri için susam
  • un ( yaklaşık 5 su bardağı )

Elediğimiz unu karıştırma kabına alalım. Ilık süt ve suyu karıştırıp mayayı içinde eritelim. Bir kaç dk bekleyelim maya köpük köpük olunca, karıştırma kabına ekleyelim. Tuz, şeker, yumurta akı ve sıvı yağıda ekleyip oldukça yumuşak bir hamur hazırlayalım. Ben beş su bardağı yazdım ama yarım bardak eksikde olabilir. 45 dk hamur iki katı olana kadar bekleyip yumurta büyüklüğünde bezeler hazırlayalım. Elimizle resimde görüldüğü şekilde açıp keselim. Ortasına peynir harcında koyup karşılıklı iki ucundan birleştirelim. Bütün hamuru bitirdikten sonra yumurta sarısını sürüp önceden ısıtılmış 200 C fırında pişirelim. Aslında üzerine susam atılınca daha güzel oluyor ama ben acele ile unutmuşum. Siz artık unutmazsınız.

Afiyet olsun.






Hiç yorum yok: