3 Nisan 2009 Cuma

KAR BEYAZ



Bu tatlı kız kardeşimin bir tarifi. Bir çok yerde farklı şekillerde yapılan etimek tatlısının değişik bir versiyonu. Diğer tariflere nazaran oldukça hafif oldukça lezzetli. Yıllar önce tarif defterimde yerini almıştı. Ben bu tatlıyı hafifliğinden dolayı bayramlarda da yapyorum ve oldukça güzel tepkiler aldım şimdiye kadar. Umarım sizde beğenirsiniz.

  • 1 paket tuzsuz etimek
  • 2 su bardağı su
  • 5 yemek kaşığı şeker
  • irice kıyılmış 1 çay bardağı ceviz

muhallebisi için

  • 1 litre süt
  • 8 yemek kaşığı irmik ( katmer veya filiz marka olursa kıvam daha iyi oluyo )
  • 8 yemek kaşığı şeker
  • 1 paket vanilya

üzeri için

  • 1 paket krem şanti
  • süt
  • hindistan cevizi

Etimekleri dikdörtgen veya kare bir tepsiye dizelim. Ben dikdörtgen borcama diziyorum ( 2 veya 3 adet daha etimek gerekiyor ). Su ile şekeri karıştırıp ocakta 5 dk kaynatalım. Etimekleri her yerine değecek şekilde ıslatalım. Cevizleri etimeklerin üzerine eşit şekilde dağıtalım. Süt, şeker ve irmiği karıştırıp ocakta pişirelim. Kaynamaya başladıkdan sonra 5 dk kaynatalım. Vanilyayı ekleyip bir kaç dk daha kaynatalım. Muhallebimizi etimeklerin üzerine yayalım ve soğumaya bırakalım. Son olarak üzerindeki tarife göre 1 paket krem şantiyi hazırlayalım. Soğumuş olan tatlımızın en üstüne şantiyi sürüp bolca hindistan cevizi ile süsleyelim ( kar beyaz isminide buradan alıyor ). Dolapta bir kaç saat bekledikten sonra servis yapalım.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: