7 Nisan 2009 Salı

PASTANE POAÇASI


Bir Oktay usta tarifi. Sabah kahvaltısında bir arkadaşım da yedim ilk olarak ve çok beğendim. Hemen tarifi yazdım ve dün denedim. Bence sizde denemelisiniz, yapımı hem kolay hemde çok vakit almıyor. Ani gelen misafirler için büyük kolaylık.

  • 5 su bardağı un
  • 1 yaş paket maya (42 gr)
  • 250 gr margarin
  • 2 yemek kaşığı şeker
  • 2 yumurta (sarısı yüzüne)
  • 3 çay kaşığı tuz
  • 1 çay bardağı ılık su
  • 1 çay bardağı ılık süt

Su, süt, şeker ve mayayı karıştıralım. Maya eriyip köpürünce un, tuz, yumurta akları ve oda sıcaklığında yumuşattığımız margarinle karıştırıp yumuşak bir hamur elde edelim. Yalnız hamur ele çok fazla yapışmamalı. 15 dk bekleyip şekil vermeye başlayalım. Yağlı kağıt serili tepsilere yerleştirelim ve yumurta sarılarını sürelim. yaklaşık yarım saat mayalandırıp 200 C de önceden ısıtılış fırında kızarana kadar pişirelim. Tercihen içerisine iç malzemede koyabilirsiniz. Gerçi ben denemedim ama tarifi aldığım arkadaşım çok güzel oluyor dedi.

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok: