9 Mayıs 2009 Cumartesi

MUHALLEBİLİ KADAYIF

Geçtiğimiz yıl bir kermeste ilk kez tatmıştım bu tatlıyı. Okadar bağenmiştim ki ama tarifi bulabilmem mümkün gibi görünmüyordu. Ertesi akşam karşı komşum elinde bir tabak bu tatlıyla kapımı çaldı. Gözlerim ışıl ışıl olmuştu, hemen tarifi aldım. Ve bende yaptım artık vazgeçilmez tatlılarımdan oldu. Öyle ki tadan bir ço kişi tarifi istedi. Biraz geç kalınmış olsada burada sizlerle de paylaşmak istedim. Eminim sizde beğeneceksiniz. Eh daha fazla uzatmadan tarifi vereyim.
  • 500 gr kadayıf
  • 1 litre süt
  • 4 yemek kaşığı un
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 paket krem şanti
  • 3 yemek kaşığı margarin

Kadayıfı önce tel tel açalım ve margarinle genişçe bir teflon tencerede kavuralım. Sütü tenceremize koyup şeker ve unu ekleyelim. Kaynamaya başlayana kadar karıştıralım, kaynadıktan sonra birkaç dk daha pişirelim. Ocaktan alıp ılınmaya bırakalım. Soğumaya yakın krem şantiyi ekleyip mikserle bir kaç dk çırpalım. Ben daphne marka krem şantiden iki paket kullanıyorum. Kadayıfı ikiye ayırıp yarısını tepsinin alt kısmına serperek eşit şekilde yayalım ( dikdörtgen büyük borcam). Kremayı kadayıfın üserine yayıp kalan kadayıfla üzerini kapatalım. Elinizin altında ufalanmış ceviz paarçaları varsa üzerine serpebilirsiniz, değişik bir lezzet katıyor. Buzdolabında bir kaç saat beklettip servis yapabilirsiniz. Bu arada küçük bir not tatlı çabuk tüketilmezse kremanın etkisiyle kadayıfları yumuşuyor.

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok: