16 Mayıs 2009 Cumartesi

ETLİ BEZELYE

Ara sıra yemek tarifi de ekleyim diyorum ama pek kısmet olmuyor. Ben de her fırsatı değerlendirmeye karar verdim artık. Bezelye mevsimi geldi, şunun şurası bir kaç hafta daha pazar da görülür. Bu yüzden de kış için elleri çabuk tutmak gerek. Ben dondurucuya atıyorum bir kaç poşet. Yeri gelmişken onunda tarifini vereyim. Tanelerini ayırdığımız bezelyeleri kaynayan suya şoklamak için birkaç dakika atıp çıkarıyoruz. Soğumaya yakın poşetleyip dolaba yerleştiriyoruz.
  • yarım kg bezelye
  • 1 adet orta boy patates
  • 1 adet orta boy havuç
  • 100 gr dana kuşbaşı
  • 1 adet orta boy kuru soğan
  • salça, tuz, karabiber

Eti teflon bir tencerede suyunu salıp çekene kadar kavuralım. Suyunu çektikten sonra kuru soğanı yemeklik doğrayıp bir miktar sıvı yağ ile soteleyelim. Bu arada soyduğumuz havuç ve patatesi küp küp doğrayalım ve tenceremize ekleyelim. Bir miktar daha soteledikten sonra salçamızı ekleyip karıştıralım. Salçayı sonra eklemek patateslerin tencereye yapışmasını engelliyor. Kavurma işlemi bittikten sonra karabiber ve tuzu da atıp sıcak su ekleyelim. Et yumuşayana kadar pişirelim.

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok: