8 Mayıs 2009 Cuma

CEVİZLİ KURABİYE

Bir kaç gündür ne yazabildim nede tarif ekleyebildim. Hayat bir koşuşturma hele de benim için biraz daha süratli. Bazen başım dönüyo bu hızdan ve şöyle bir nefes alayım diyorum diyorum da yapamıyorum. Artık alışmışım vazgeçemiyorum bu hızdan. Neyse uzatmayım dün akşam misafirlerim vardı onlar için hazırlamıştım bu kurabiyeyi. Asıl tarif sahibi halamın kızı ben ondan öğrendim. Şimdiye kadar kime tattırdıysam çok beğendiler umarım sizde beğenirsiniz.
  • 1 paket margarin (tereyağıda olabilir)
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 2 çay bardağı şeker
  • 2 çay bardağı çekilmiş ceviz
  • 1 paket kabartma tozu
  • 5-6 su bardağı un

Oda sıcaklığında yumuşattığımız margarin ve diğer malzemeleri karıştıralım. Yalnız unu yavaş yavaş ekleyelim bazen farklı bardaklarda ölçü tutmuyor. Kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edelim. Hamurdan parçalar koparalım uzunca yuvarlayalım. Üzerinde hafifçe düzeltip bıçakla çapraz keselim. Tepsiye dizelim 180 C de hafif kızarana dek pişirelim.

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok: