3 Mayıs 2009 Pazar

ÇİLEKLİ PASTA

BİR DİLİM MUTLULUK... Çilek yaz aylarının kokulu, serinletici, tatlı meyvesi. Eskiden tadı ve kokusu daha yoğundu nerede o eski çilekler? Ben küçükken babaannem bahçenin bir köşesinde çilek yetiştirirdi. Benim için ne büyük mutluluktu kırmızılaşmaya başlayan çilekleri bulmak. Bu arada kenardaki naneleri ezmemeye çalışmak. Tadı hala damağımdadır bahçeden toplanan çileğin. Bundan başka kayısı, dut, ayva, iğde, üzüm, domates, nane, maydanoz, marol ve taze soğan bahçemizde yetişirdi. Şimdilerin tabiri ile organikti herşey. Şimdilerde artık her yerde suni gübre ve ilaçlarla yetiştirilen tadıda suni meyveler, sebzeler. Böyle olsada mutfakta vazgeçilmezlerden çilek. Bir kaç gün önce bir kermes için çilekli pasta yapmıştım. Zeynep'in hani bana! bakışlarına dayanamayıp bir tane daha yaptım. Ve tarifi sizinle paylaşmak istedim.
  • 2 adet yumurta
  • 2 fincan pudra şekeri
  • 2 fincan un
  • yarım paket kabartma tozu
  • 750 ml süt
  • 3 dolu kaşık nişasta
  • 5 kaşık şeker
  • 1 paket krem şanti
  • çilek
  • 1 adet milföy

Oda sıcaklığındaki yumurta ve şekeri boza kıvamına gelene kadar çırpalım.Elenmiş un ve kabartma tozunu ekleyip karıştıralım. Margarinle yağlanmış ve unlanmış 20 cm lik kalıba hamuru koyalım. 180 C de 30-35 dk pişirelim. Pandispanya suğurken süt, şeker ve nişastayı karıştırıp pişirelim. Kaynadıktan bir kaç dk sonra ocaktan alıp soğumaya bırakalım. Soğumaya yaklaştığında kremşantiyi ekleyip çırpalım. Pandispanyayı ikiye keselim, arasına dilimlediğimiz çilekleri yerleştirelim. Kremadan sürüp diğer parçayı kapatalım. Kalan kremayıda üzerine sürelim. Son olarak üzerini fırında pişirdiğimiz ve soğuyunca ufaladığımız milföyle süsleyelim.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: