3 Mart 2009 Salı

BUZLUK BÖREĞİ

Bu böreği çeşitli isimlerde bir çok yerde gördüm ve tattım. Ben yıllar önce komşum Sebahat abla yaparken gördüm ve çok hoşuma gitti. O zamandan bu yana çok kez yaptığım bir börek. En sevdiğim tarafıda buzluğa at ve lazım olduğu zaman çıkar kullan. Hiç beklemediğiniz bi anda gelen misafirler için büyük kurtarıcı.
  • 3 yaprak yufka (yarım kilo)
  • 100 gr margarin
  • 200 gr beyaz peynir (tercihen farklı peynirlerde kullanılabilir)
  • maydanoz
  • 1 yumurta sarısı (üzeri için)

Yufkalarımı önce eşit 4 parçaya bölüp, daha sonra da he paçayı tekrar 3 parçaya ayıralım. Sigara böreği için kesilen şekilde.Bu arada margarini eritelim. Peyniri çatal yardımı ile iyice ezip istediğimiz kadar kıyılmış maydonoz ekleyelim. Hazırladığımız yufkalardan bir tanesini alıp eritilen margarinle üzerini iyice yağlayalım. İkinci yufkayı da üzerine koyalım ve onuda iyice yağlayım. Üçüncü yufkayı da üzerine serelim ve geniş tarıfına sigara böreğinde olduğu gibi peynirli harcımızdan koyup kenarlarından kıvırıp yassı şekilde katlayalım. Yufkalar bitene kadar aynı işlemi tekrarlayalım ( 12 adet börek oluyor). Buzdalabında bir gün bekletelim. Su dolu bir kaseye börekleri batırıp yağlı kağıt serdiğimiz tepsimize aralıklı dizelim. En son olarak yumurta sarı sürüp 180 C de önceden ısıtılmış fırında pişirelim. Yukarda da dediğim gibi bu börekleri buzluğada atıp lazım olduğunda kullanabilirsiniz. Ben genelde buzluktan kullanıyorum. Buzluktan çıktığında da eridikten sonra suya batırıp pişirirsiniz.

Afiyet olsun.



Hiç yorum yok: