23 Mart 2009 Pazartesi

TAVUK ŞİNİTZEL


Uzun zamandır denemek istediğim bir tat. Birçok kez yemiş olduğum bu lezzeti acaba tutturabilir miydim ? Bugün markette alışveriş yaparken birden aklıma geldi. Doğrusu birazda günü kurtarma çabasıydı benim için. Dışarıda olduğum için yemek yapmaya pek vaktim kalmamıştı. Böylece bugünün mönüsü belli oldu.
  • 1 adet tavuk bonfile
  • 1 çay bardağı süt
  • tuz, pulbiber, karabiber, çok az kimyon
  • 1 su bardağı un
  • 1 su bardağı galeta unu
  • kızartmak için sıvı yağ

Bonfileyi ince fletolar olarak açtıralım. Yıkadıktan sonra bir dövecek yardımıyla biraz dövelim. Karıştırma kabına süt, tuz ve istediğimiz ölçülerde baharatlardan ekleyip karıştıralım. Bu karışıma fletoları ekleyip yaklaşık 1 saat bekletelim. Yumurtaları çırpalım, un ve galeta ununu yayvan kaplara boşaltalım. Marine olmuş fletoları önce un, sonra yumurta ve daha sonrada galeta ununa bulayıp kızgın yağda kızartalım.Fletolar bitene kadar aynı işlemi tekrarlayalım. Servis için ben patates kızartması ve domates tercih ettim. Servis tamamen sizin zevkiniz...

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: