1 Aralık 2011 Perşembe

TIRTIL KURABİYE

Uzun zamandır yayınlanmayı bekleyen bir tarifle geldim karşınıza. Biraz tembel miyim acaba? Evet evet tarifleri yayınlama konusunda biraz tembelim. Gerçi geçerli mazeretlerim var. Küçük ve sık hastalanan bir bebek her şeyi açıklıyor sanırım. Her neyse çok uzatmayım kısmet bu güne sevgili yeşil mutfak Özlem'in çay kahve bahane etkinliğine imiş.
  • 250 gr tereyağ
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 çay bardağı pudra şekeri
  • 1 adet yumurta
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • aldığı kadar un ( 3,5 4 bardak)
  • çikolata sosu
  • hindistan cevizi
Oda sıcaklığında yumuşamış tereyağ, sıvıyağ, yumurta ve pudra şekerini iyice karıştıralım. Azar azar un, kabartma tozu ve vanilyayı ekleyip kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edene kadar yoğuralım. Ucu tırtıklı kurabiye kalıbından geçirerek şekil verelim. 180 C hafif pembeleşene kadar pişirelim. Ben biraz koyuca hazırladığım (iki kaşık un ekleyerek) çikolata sosu ile kurabiyeleri yapıştırdım. Çikolata sosu yerine marmelat yada kahvaltılık çikolata da kullanabilirsiniz. Son olarak kurabiyelerin ucunuda çikolata sosuna batırıp hindistan cevizine bulayalım. Kurabiyelerimiz bir süre dinlendikten sonra servise hazır.

Afiyet olsun...


5 yorum:

özlem dedi ki...

arkadaşım tarifini aldım ve etkinlik için yayınladım sevgiler. ellerine sağlık

mutfagabuyrun dedi ki...

bende yapıyorumda sadesini yapıyordum canım.ama böyle çok şık olmuş.görüntüsüne bayıldım.elllerine sağlık canım.sevgiler.

Noblesse dedi ki...

eğer zahmet olmazsa ucu tırtıklı kurabiye kalıbını gösterebilir misin*ellerine sağlık, teşekkürler.

Limon çiçekleri dedi ki...

Bu kurabiyeyi hep yapmak stemişimdir ama hep gözümde büyütmüşümdür nedense...Ellerine sağlık canım,muhteşem görünüyr

Unknown dedi ki...

Ellerine saglik canim benim... Sevgilerimle,