8 Aralık 2011 Perşembe

GÜLLAÇ

Sütlü tatlılar içinde belkide en çok sevdiğim tatlıdır saray mutfaklarından kalma bu lezzet. Her ne kadar gülsuyu ile yapılanı makbulse de bizim evde gülsuyu kullanılmaz :) Yıllardır ramazanlara has bir tatlı olarak kabul ettiğimizden ( ramazan haricinde bulmak pek kolay değil) oruç ve iftarla bütünleşmiş gibidir. Muharrem ayı vesilesiyle dün iftara gelen misafirlerime hazırlamıştım. Hemen sizlerle paylaşayım istedim.
  • 500 gr güllaç
  • 3 lt süt
  • 750 gr şeker
  • 1 kase iri çekilmiş ceviz
  • toz fıstık, nar
Sütü şekerle birlikte kaynatalım. Yufkaların sığacağı derince bir kaba boşaltalım. Elimizi yakmayacak şekilde soğuyunca güllaç yufkalarını tek tek süte batırıp tepsimize dizelim. Yufkaların yarısını bitirince cevizi serpip kalan yufkaları aynı şekilde bitirelim. Kalan sütü yufkaların üzerinden gezdirelim. Tamamen soğuyunca toz fıstık ve nar taneleri ile süsleyelim.

Afiyet olsun...


10 yorum:

pasta köşesi dedi ki...

Benimde ramazan ayı dışındada yaptığım tatlılar listesinde kendileri:) çok severim...Ellerine sağlık..

SUFİ dedi ki...

Ellerinize sağlık, çok güzel görünüyor...

Oruçlarınızı da Allah kabul etsin. Yakine vesile olsun inşallah...

mutfagabuyrun dedi ki...

ellerine sağlık canım.nefis görünüyor.sevgiler.

Noblesse dedi ki...

ben de çok severim, eşim çok güzel yapar:))ellerine sağlık, nefis görünüyor.

Unknown dedi ki...

ne güzel ne hafif bir lezzettir bayılırım. Çok güzel görünüyor. Sevgilerimle...

BAL ANNE dedi ki...

bayılırım güllaca ama sanki sadece ramazanlarda yenirmiş gibi ramazan harici yapmam =))) ellerine sağlık....

biyasimadahagirdim dedi ki...

benim de favori tatlım ;) afiyet olsun

LeylaK dedi ki...

Güllaca aşığım , yapmak için hiç öyle Ramazanı beklemeye gerek yok, hem hafif hem lezzetli, ellerine sağlık.

Kahve Dükkanı...

seyabb dedi ki...

bizim evdede her daim tüketilecek kadar sevilen bir tatlı

prenses annesi dedi ki...

bu tatliyi bende cok seviyorum. eline saglik..