26 Kasım 2011 Cumartesi

ELMALI AY KURABİYE


Elmalı kurabiye, bir çok evde birbirine yakın tariflerle pişirilmiş bir lezzet. Blogda bir kurabiye tarifi daha vermiştim ama bu azıcık değişik. Hem hem sizlerle paylaşayım hem de çay kahve bahane etkinliğine sevgili çaçaron'a göndereyim istedim. Eeee artık tarifi vereyim.
  • 250 gr tereyağ
  • 2 çorba kaşığı yoğurt
  • 1 çay bardağı pudra şekeri
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 3 su bardağı un
içi için
  • 4 adet elma
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
Oda sıcaklığında yumuşamış tereyağ, yoğurt,pudra şekerini iyice karıştıralım. Un, kabartma tozu, vanilyayı ekleyip iyice yoğuralım ve buzdolabında dinlendirelim. Rendelediğimiz elmaları şeker ve tarçınla karıştırıp pişirelim. Elmalı harç soğuduktan sonra hamurumuzdan bir parça koparıp yuvarlak şekilde açalım. Elmalı harçtan koyduğumuz hamurlara yarım ay şekli verelim. Yağlı kağıt serili tepsiye dizip 180 C' de pişirelim. Pişen kurabiyelere soğuduktan sonra pudra şekeri eleyip servis yapalım.

Afiyet olsun...


9 yorum:

behlulksn dedi ki...

şekli çok hoş olmuş kaşık helva gibi eline saglık sevgiler

SUFİ dedi ki...

Çok güzel görünüyorlar, ellerinize sağlık...

Unknown dedi ki...

şeklini çok beğendim eminim ki lezzeti de öyledir. Ellerine kollarına sağlık. sevgilerimle...

GÖNÜL dedi ki...

bloğuma hoşgeldiniz iade-i ziyarete geldim çok güzel ve leziz görünüyorlar ellerine sağlık

LeylaK dedi ki...

onların içindeki elmayı yerim ben :) çok severim...ellerine sağlık

Kahve Dükkanı'ndan sevgiler...

Tontirik Tarifler dedi ki...

tarifinizi yayınladım arkdaşım çok teşekkürler sevgiler..

http://yasamladans.blogspot.com/2011/11/cay-kahve-bahane-etkinligi-devam-ediyor.html

Unknown dedi ki...

Misss gibi elma,tarçın kokusuyla en sevdiğim kurabiyedir..
Elleirne sağlık.
Sevgiler.

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

pek şık ve leziz görünüyor ellerinize sağlık

u.aydin dedi ki...

ben geldim.benim misafirim olmussun ve ben en iyi sekilde agirlamak isterim seni.hosgeldin safalar getirdin.cok da guzel paylasimlarin var.beraber nice paylasimlara insallah.dua ve muhabbetle.