22 Aralık 2011 Perşembe

RENKLİ ŞEKİLLİ KURABİYELER


Geçtiğimiz hafta yeğenim Mirza'nın çay partisi için hazırladığım şeker hamuru kaplamalı renkli kurabiyeler. Doğrusunu söylemek gerekirse ilk denemem, artık kusurlar affola. Kız kardeşimin hatırlatması üzerine evdeki kurabiye kalıpları ile yaptım. Kızımla bilikte yaptık, yengemlerle paketledik, derken çocuklara özel birşeyler çıktı ortaya. Biz çok mutlu olduk, duyduğumuza göre çocuklarda öyle. Daha ne yetmez mi? Neyse uzattım biraz, kısadan tarife geçeyim işim çok sabaha yolcuyum :).

  • 250 gr tereyağ
  • 1 yumurta
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 4 su bardağı un
  • yarım su bardağı mısır nişastası
  • 1 paket kabartma tozu
  • renkli şeker hamuru
Oda sıcaklığında yumuşamış tereyağ, yumurta ve şekeri iyice karıştıralım. Nişastayı ve kabartma tozunu koyup azar azar un ilave edelim. Ele yapışmayacak şekilde kulak memesi kıvamında bir hamur elde edelim. Hamuru yarım saat kadar buzdolabında dinlendirelim. Dinlenen hamurdan bir parça alıp iki üç milim kadar merdane ile açalım. Kalıplarla şekil verip tepsiye dizelim. Kurabiyeleri 180 C de pembeleşene kadar pişirelim. Bu arada şeker hamurundan bir parça alıp mikrodalga da bir kaç saniye yumuşatalım ( 5- 6 saniye)   Nişasta serptiğimiz tezgahta merdane ile ince bir şekilde açalım. Kalıpla buna da şekil verelim. Son olarak soğuyan kurabiyelere su sürüp şeker hamurunu yapıştıralım.  Bir saat kadar bekledikten sonra servise hazır kurabiyelerimiz.
Afiyet olsun...



8 yorum:

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

pek ciciler...şimdi bebeler pek şanslı...ellerinize sağlık...

dedi ki...

bi dahakine daha güzel olur abla :) zaten güzel olmuşta ben yemedim ya olmamış

Unknown dedi ki...

Çok şeker çok güzel olmuşlar..
Ellerine sağlık canım..
Sevgiler.

Unknown dedi ki...

ilk denemelerin buysa sonuncusunu görmek için sabırsızlanıyorum :) ellerine sağlık.

Tuğçe dedi ki...

Paylaşımınız için çok teşekkür ederim. Şeker hamurunu nereden bulabilirim? Bana bu konuda yardımcı olabilirseniz çok sevinirim. Teşekkür ederim. Sevgiler,

mutfagabuyrun dedi ki...

çok şeker olmuşlar canım.afiyet bal olsun.ellerine sağlık.sevgiler.

BAL ANNE dedi ki...

ben hala şeker hamurunu denemeyenlerdenim =)
emeğinize sağlık....

Noblesse dedi ki...

ne beceriklisin, enfes bir görüntü, emeklerine sağlık.