7 Temmuz 2009 Salı

YOĞURT TATLISI


Uzun zaman oldu yeni tarif eklemeyeli. Ama o kadar yoğun ve birazda sıkıntılı bir süreç geçiriyorum . Bu yüzden de bloga pek vakit ayıramıyorum. Aklımdan hiç çıkmıyor yeni bir tarif deneyip hemen yayınlamak istiyorum dediğim gibi biraz fazla koşuşturuyorum. Her neyse geçenlerde misafirlerime şerbetli tatlı yaptım ve hemen sizle paylaşayım istedim.
  • 4 adet yumurta
  • 3 çay bardağı yoğurt
  • 3 çay bardağı un
  • 3 çay bardağı irmik
  • 1 su bardağı şeker
  • 2 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya

şerbeti için

  • 5 su bardağı şeker
  • 5 su bardağı su
  • çeyrek limon

Yoğurt, yumurta ve şekeri çırpıp sırasıyla diğer malzemeleri karıştırıp yağlanmış tepsimize hamuru yayalım. 180 C de 30-35 dk pişirelim. Bu sırada şeker ve suyu kaynamaya bırakalım kaynadıktan sonra limonu sıkıp 10 dk kaynatalım. Şerbet ılındıktan sonra tatlının üzerine dökelim. Şerbeti tamamen çeken tatlıyı ceviz ya da hindistan cevizi ile servis yapalım.

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok: