19 Haziran 2009 Cuma

KIYMALI PİDE ( EV USULÜ )

Bir haftadır yeni tarif ekleymedim sürekli aklım da idi ama inanın çok yoğundum. Birkaç gün önce gelen misafirlerime ikram için hazırladığım pideyi sizinle paylaşmak istedim. Aslında daha büyük yapıp dilimleyebilirdim ama tek porsiyon olsun diye bu şekilde yaptım.


  • 1 su bardağı süt
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 1 paket instant maya
  • 3 yemek kaşığı şeker
  • 3 çay kaşığı tuz
  • 2 adet yumurta
  • 6 su bardağı un

iç malzemesi

  • 250 gr kıyma
  • 1 orta boy soğan
  • 1 diş sarmısak
  • 2 adet sivri biber
  • bir tutam maydanoz
  • tuz, karabiber, pulbiber
  • sıvı yağ, biber salçası

Yumurta sarıları hariç bütün malzemeleri karıştırıp yumuşak ele yapışmayan bir hamur elde edelim. Soğan, sarmısak, ve maydanozu robottan geçirip diğer malzemeleri katıp iç harcımızı hazırlayalım. Hamur iki katı kadar olunca küçük küçük parçalar kopartalım. Elimizle küçük yuvarlaklar açalım hazırladığımız iç malzemesinden üzerine koyup pide şeklinde kapatalım. Yumurta sarılarını sürelim 20 dk tepside mayalandırıp 200 C de kızarana kadar pişirelim. Ilık olarak servis edelim.

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok: