30 Temmuz 2009 Perşembe

HAŞHAŞLI PASTA

Bir kaç gün önce akraba ziyaretlerinden birinde tattım ve çok hoşuma gitti. Hemen deneyip sizinle paylaşmak istedim. Biz çok beğendik sizin de beğeneceğiniz umarak tarifi veriyorum
  • 3 yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı süt
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 1 su bardağı irmik
  • 1 su bardağı haşhaş
  • 2 su bardağı un
  • 2 paket kabartma tozu
şerbeti için
  • 1,5 su bardağı şeker
  • 2 su bardağı su
üzerine
  • 2 paket krem şanti
  • 2 su bardağı süt
  • meyve sosu
Yumurtaları şekerle iyice çırpalım, sırasıyla süt, sıvı yağ, irmik, haşhaş, elenmiş un ve kabartma tozunu ekleyip 175 C de kızarana kadar pişirelim. Bu sırada şerbeti karıştırıp 6-7 dakika kaynatalım. Her ikiside ılıkken şerbeti keke dökelim ve soğumaya bırakalım. Soğuk sütle hazırladığımız krem şanti ile kaplayalım. Son olarak hazır aldığımız meyve sosu ile renklendirelim.

Afiyet olsun...

1 yorum:

Adsız dedi ki...

TEYZE BEN YIENIN GÜLSEN ÇERAĞ. BIZ BU PASTAYI YAPMADIK AMA ANKARADA YAPTIĞINI ÇOK BEĞENDİM .PASTAN ÇOK GÜZELDİ .SENİ ÇOK SEVİYORUM.
CANIM TEYZEM.
TEYZECİĞİM SENİ ÇOK AMA ÇOK ÖZLEDİM