3 Ocak 2011 Pazartesi

Aşûre



Muharrem ayı geldide geçiyor, aşureler çoktan pişirildi ve ikram edildi. Ben ancak fırsat bulabildim sizlerle paylaşmaya. Bu sıralar günlerim oldukça yoğun geçiyor. Eeee malum günlerde çok kısa ancak yetişebiliyorum bu sürate. Bende artık geçde olsa yazayım dedim tarifi.

  • 2 kase buğday
  • 1 kase nohut
  • 1 kaseden biraz az fasulye
  • 2 kase fındık
  • yarım kase çekirdeksiz üzüm
  • yarım kase incir
  • yarım kase kayısı
  • 5-6 adet karanfil
  • 1 yemek kaşığı buğday nişastası
  • 1 çay bardağı süt
  • şeker
  • süslemek için tarçın, ceviz, nar yada toz fıstık

Akşamdan nohut, fasulye ve buğdayı ıslatalım. Islatılmış bakliyatı haşlayalım ( ben düdüklüde haşlıyorum, daha çabuk oluyor). Haşlanmış buğdayı büyükçe bir tencereye alalım üzerine sıcak su ekleyip kaynatmaya başlayalım 10 dakika sonra nohut ve fasulyeyi ekleyelim. Başka bir tencerede küçük küçük doğranmış kayısı, incir ve üzümü kaynatalım (böyle yapınca aşure kararmıyor). Kaynattığımız meyveleri süzüp bakliyatlara ekleyelim. Sütün içinde nişastayı açalım. Sütü, karanfilleri, iri kırılmış fındığı ve şekeri de ekleyelim. Şekere ölçü vermedim herkes kendi damak tadına göre belirler diye. 5 dakika kadar daha karıştırarak kaynatalım ve ocaktan alalım. Ilınınca nar, ceviz, tarçın yada fıstık dilediğiniz gibi süsleyip servis yapın.

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok: