23 Şubat 2009 Pazartesi

SODALI PASTA




Aslında ben bu tarifi ilk olarak Fatoş Tuncay'ın sitesine görmüştüm. Denedim ve çok güzel oldu. Daha sonra üzerinde değişiklikler yaparak tekrar tekrar yaptım. Ama herseferinde çok beğenildi. En son olarakta bu şekli denedim, biz çok sevdik umarım sizde beğenirsiniz
  • 4 yumurta
  • 1,5 su bardağı şeker
  • 1 şişe soda
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • Aldığı kadar un
  • 2 paket kabartma tozu
  • 1 kase vişne
  • üzeri için çikolata sosu

Yumurtaları ( oda sıcaklığında ) ve şekeri köpük köpük olana kadar çırpalım. Daha sonra sıvı yağ ve sodamızı ekleyelim, karıştırdıktan sonra unumuzu ve kabartma tozunu üzerine eleyelim. Unu yavaş yavaş ekleyelim ki kıvamı ayarlayabilelim. 170 C de 30 dk kadar pişirelim, kürdan batırarak kontrol edelim. Pişirme işlemi bitince soğumaya bırakalım. Bu arada üzerindeki tarife göre hazırladığımız çikolata sosunu soğuduktan sonra kekimizin üstüne yayalım.Ben bunu birde kakaolu denedim oda güzel oldu.


Afiyet olsun


Hiç yorum yok: