24 Şubat 2009 Salı

AÇMA


Yıllar önce yeni evlendiğimizde eşim bana bir yemek kitabı almıştı. Aslında ilk zamanlar yemeklerimi beğenmiyo mu demiştim sonra anladım ki yeni tatlar tatmak istiyo. Neyse fazla uzatmayım ben bu tarifi oradan almıştım. Uzun zamandır yapıyorum bu tarifi ve hep beğenildi. O yüzden sizinle paylaşalım istedim.

  • 3 su bardağı süt ( ılık, yoğurt mayalama kıvamı )
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 2 adet yumurta
  • 6 yemek kaşığı şeker
  • küçük paket yaş maya
  • 1 kilo
  • 4 çay kaşığı tuz

Sütümüzü ılıttıktan sonra içine şekerimizi ve mayamızı ekleyelim, maya köpük köpük olana kadar bekletelim. Bu arada unumuzu karıştırnma kabına alalım. Sıvı yağ, tuz ve yumurtalarımızın aklarını ekleyelim. Hazırlanan mayalı karışımı da ekleyip hamurumuzu hazırlayalım. En az iki saat mayalandıralım. Mayası gelen hamurumuzdan yumurta büyüklüğünde bezeler hazırlayalım. Bir tane bezeyi alıp ikiye bölelim ve elimizle uzunca iki parça rulo hazırlayalım, bu ruloları saç örgüsü gibi saralım. Yağlı kağıt serili tepsimize dizelim. hazırladığımız hamurları yarım saat kadar tepside mayalayalım. Üzerlerine yumurta sarusu sürüp 180 C önceden ısıtılmış fırında kızarana kadar pişirelim. İsteğe bağlı susam yada çörek otuda atabilirsiniz üzerlerine.

Afiyet olsun

Hiç yorum yok: