18 Mart 2009 Çarşamba

KAYA TUZUNDA SOMON





Balık yemek istiyorum ama kokusundan da hoşlanmıyorum ditenler için harika bir yöntem tuzda pişirme.İlk duyulduğunda kulağa pek sevimli gelmesede ( çok tuzlu olacağı düşüncesiyle) tadıldığında bence vazgeçilmeyecek bir lezzet. Helede somon odukça yağlı olmasından dolayı bu şekilde pişirildiğinde salıverdiği yağı tuz emdiğinden oldukçada hafif ve tadı enfes oluyo.
  • 1 adet (1 kg kadar) somon
  • 2 kg salamurluk tuz
    2 adet yumurta akı
  • 1 çay bardağı su



Tuzu karıştırma kabına alıp su ve yumurta aklarınıda ekleyip iyice karıştıralım. Hazırladığımız harcın yarısından biraz azını yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye balığın boyuna göre yayalım. Balığı tuzun üzerine yatırıp kalan harcla hiç açıklık kalmayacak şekide balığı kapatalım. Aşama aşama resimlerde de görebilirsiniz. Küçük bir not düşmek istiyorum. Ben balığı başıyla pişirmeyi sevmiyorum ama tercih sizin. Hazırladığımız tepsimizi 230 C de önceden ısıtılmış fırnda 45-50 dk pişirelim. Piştikten sonra 15 dk kadar bekleyip bıçağı eğimli tutup üstünden hafifce vurarak tuzu kırıp açalım. (Servis yaparken tuzlu olacağından derisini soyalım)




Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: