14 Şubat 2011 Pazartesi

KÜLLÜ KURABİYE



Uzun zamandır sizlerle paylaşmak istediğim lezzetlerden biri küllü kurabiye. Sonunda yapıp fotoğrafladıktan sonra vakit geçirmeden paylaşmak istedim. Bu acelemin bir sebebide balpare'min sevgiliye özel tarifler etkinliğine yetişsin istedim. İşte karşınızda küllü kurabiye...
  • 250 gr tereyağ
  • 1 yumurta
  • 1 paket kabartma tozu
  • 2 yemek kaşığı pudra şekeri
  • aldığı kadar un

üzeri için

  • 3 yemek kaşığı kakao
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 2 yemek kaşığı un

Oda sıcaklığındaki yağ, yumurta, pudra şekeri, kabartma tozu ve unu (unu az az ekleyelim) yoğurup dağılmayan yumuşak bir hamur elde edelim. Küçük ceviz kadar parçalar koparıp şekil verelim. Önceden ısıtılmış 180 C fırında pembeleşene kadar pişirelim. Kurabiyeler pişerken un, kakao ve pudra şekerini karıştıralım. Pişen kurabiyeleri sıcak sıcak kakaolu karışıma batırıp tepsiye alalım. Kalan kakaolu karışımı kurabiyelerin üzerine eleyelim. Soğuyunca servis yapalım.

Afiyet olsun...




16 yorum:

Yeşim dedi ki...

Ellerine sağlık canım.
Bu şekilde hiç denememiştim kurabiyeyi.

mutfagabuyrun dedi ki...

çok beğendim arkadaşım.inşallah denemek istiyorum.ellerine sağlık.sevgiler.

Sihem Tachouli / Yaşam Stil dedi ki...

Mutlaka denenmeli, denenecekler listeme ekledim bile, ellerine sağlık ne güzel bir blog olmuş, bundan sonra takip etmeye çalışacağım zevkle :)

muhabbetsofrasi dedi ki...

elinize sağlık olsun :)

çeşnici Handan dedi ki...

Çok güzel olmuş ellerine sağlık.

MODA GEZGİNİ dedi ki...

kurabiyeler harika gözüküyor canım.eline sağlık.afiyet olsun.bloguma beklerim.sewgiler

Safran dedi ki...

Bu tartismasiz mükemmel olmustur... Tahmin edebiliyorum tadini, ellerine saglik...

susamcorekotuFeriha dedi ki...

eskiden kurabiyenin içine küllü su konurdu ismini okuyunca öyle sandım:) çok iyi fikirmiş,çok güzel olmuş
sevgiler

memolininannesi dedi ki...

elınıze saglık guzel gozoukyor. farklı....
blogunuzu ılgıyle takıpedıcem.
memolininannesi

muko dedi ki...

merhaba
harika görünüyor deneyeceğim en kısa zamnda

sevgiler

kitchenart-ist dedi ki...

İsmi çok enteresan,görünümü çok hoş. denemek lazım mutlaka...
sevgiler,

sevda dedi ki...

merhaba tarifiniz cok guzel ellerinize saglik bu arada ben http://portakalcicegi.blogspot.com un sahibiyim izleyicim oldugunuzu gordum az once fakat kampanya ile ilgili blogumda yorumunuz yok o yuzden sormak istedim kampanyama katiliyormusunuz katiliyorsaniz yorumunuzu bekliyorum saygilar

KIZ ANNESI dedi ki...

cok guzel gorunuyorlar. ellerinize saglik. denemek isterim

birdamlacıkyağmur dedi ki...

Çok çekici görünüyor

behlulksn dedi ki...

komşum yapıp getirmiş geçen gün kül kurabiyesi herkes çok beğendi bende yayınlıcam inş sizin küllüde güzel gözüküyor ellerinize sağlık sevgiler

En İyi Yemek Siteleri dedi ki...

Merhabalar,
En iyi yemek sitelerini toparladığım bir yemek sitesi kütüphanesi oluşturdum:)
Listemde siz de varsınız, bilgilendirmek istedim.
Çalışmalarınızda başarılar...
Ziyaret etmek isterseniz:
En İyi Yemek Siteleri