3 Ekim 2012 Çarşamba

PATATESLİ GÜL BÖREK



Aylar oldu ben yine ancak yeni bir şeyler paylaşabiliyorum. Hayat meşgalesi öyle sardı ki koşuşturmaları mı hafifletip tarif paylaşamıyorum. Aslında  bir çok yeni tarif deneyip resimliyorum ama galiba biraz tembellik ediyorum yayınlamada. Ramazan ayı yoğunluğu birde memlekete gidip gelme derken kış hazırlıkları işte artık burdayım. Lafı çok uzatmadan tarifi vereyim. Ramazandan sonra güne gelen arkadaşlarıma yaptığım patatesli gül börek.

  • 6 adet yufka
  • 7-8 adet haşlanmış patates
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 2 adet yumurta
  • tuz, karabiber, pulbiber
Patatesleri rendeleyip baharatları ve tuzu ekleyelim. Diğer tarafta yoğurt, sıvı yağ ve yumurtaları çırpalım. Yufkaları 6 eşit parçaya bölüp üzerlerine yoğurtlu harçtan sürelim. Yufkanın geniş tarafına patates yayıp yuvarlayıp gül şekli verelim. Böreklerimizin üzerine yoğurtlu harçtan sürüp 200 C'de önceden ısıtılmış fırında kızarana kadar pişirelim.

Afiyet olsun ...



4 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

pateteslide nefis olmuştur canım.ellerine sağlık.sevgiler.

lezaiztarifler dedi ki...

Hoşgeldiniz tekrardan o zaman.. Ellerinize Sağlık Bayılırım patatesli böreğe.

MERHABA dedi ki...

bugün misafirlerim için yapmıştım lezzetli bir börek ellerinize sağlık

Merve dedi ki...

Gül böreği en sevdiğim börek. Çay ile ya da ayran ile çok güzel gidiyor.:)